Thursday, November 27, 2008

Jag är sjuk!

Kennelhosta! Var det ingen som kunde sagt innan att det inte bara är roliga saker på dagis!? Plötsligt i måndags natt var det som om jag satt något i halsen och jag hostade tills jag kräktes. Emma gav mig en Bisolvon och efter det kunde jag sova gott igen. Idag när jag kom till dagis, piggare än på flera dagar, var det Morris tur att vara sjuk. Även om han såg ynklig ut och hostade så han skakade så måste jag ju faktiskt säga att jag var tvungen att stoppa mig själv från att skratta när jag såg honom ligga där i stickad polotröja. Han är så liten och tröjan var lite stor. Men jag kan hålla med honom om att det är skönt med värme när man känner sig kymig. Jag ligger kvar länge under filten utan att röra mig när Emma eller Philippe sveper den över mig.

2 comments:

Megingjords Diser kennel said...

Hej på er. Hoppas lilla tösen blivit bättre... hmm ja det är ingen höjdare och de kan bli rätt sjuka trots vaccination :( Men jag tittade ju in för roligare saker :) Jag ville önska er ett härligt 2009!!!
Många kramar från Jenny, mamsen och syrran Hedda :)

Megingjords Diser kennel said...

Hej på er. Hmm är det uppdateringar på gång snart ;) Ledsen att jag fick skjuta upp det i helgen men ofta är helgen verkligen fullbokad och lite till med allt vi ska göra och hinna med.... Kanske matte kan smita från skolan en dag och ta med dig upp en dag mitt i veckan??!! Säj att då kan vi ta en lång promenad i skogen och ner till havet där du kan busa med kompisarna som finns hos oss :) Kram Jenny & dogsen