Friday, April 3, 2009

Klara och jag!

Igår passade Emma och jag Klara så att Karolin och Martin kunde gå på Grand och äta en räkmacka. Eller snarare få ut även nr 2 på en räkmacka... men det funkade inte riktigt, inga nyheter än!

Klara fick mata mig med torrfoder, hon försökte äta en del själv men spottade ut det när Emma sa till. Men det var ett väldigt bra sätt att bekanta sig på. Jag har ju en tendens att bli väldigt avundsjuk annars och kan lätt bli sur på den som tar min matte ifrån mig!

Men Klara är en söt tjej. Hon kunde peka ut min nos genom att knipa i den, mina ögon utan att peta ut dem och mina öron som fick flaxa som två fågelvingar tills de höll på att ramla av. Det är luuuuugnt. I gengäld så tuggade jag upp Klaras träklubba till bankbrädan. HAHA!

Klara stal min korg också... men då hade jag mitt lilla hus att ligga i så även den kan jag dela utan problem. Det krävdes iofs lite ris med currysås och kokta morötter direkt ur Klaras hand för att jag så villigt skulle dela med mig av mina saker. Men på det hela taget trivs jag med att vara "Nonne" och jag tycker att Emma och Philippe ska sno Klara... eller är det mest Emma som tycker det?

Idag på morgonen fick jag en superglad överraskning. Det fina vädret lockar ut hundar och katter på gården. Mikkel var med och lekte och sen var där en ny hund, Iben. Iben är en Jack Russel och leker likadant som jag. Hade vi roligt eller!? Jag är helt slut nu. Men jag hoppas att mormor Ki kommer och hälsar på ofta med Iben i sommar så vi kan fortsätta leka tafatt.

No comments: