Monday, April 6, 2009

Mitt hem och min trädgård

Det här är mitt favorithus. Nu har jag fått en madrass att ligga på också så då är det ännu bättre. Men här går jag och lägger mig när jag vill vara ifred eller när folket börjar röra sig mot dörren. Jag vet ju att mitt hus kommer med ut i bilen för det mesta!

Idag har jag hjälpt mormor att rensa i rabatterna. Det var jättemysigt i solen, flera timmar var vi ute. Grävde bara ett litet hål uppe vid stenarna.

Mormor klippte kvistar och jag flisade sönder dem, en efter en gick jag och hämtade dem i högen. Titta vilken fin långlina jag fått! Får bara utnyttja en del av den för annars kan jag springa ut på grusvägen eller ner till grannen... och det är tydligen inte mitt område. Jag som är tuffig tonåring tycker definitivt att jag får komma och gå som jag vill precis överallt. Menmen... en radie på 10 m funkar det också, förutom när jag trasslar in mig i tulpanträdet.

Idag träffade vi på en strävhårig tax med en gammal man. Mannen tyckte jag var "for jädra grann". Taxen översatte det till: Du din lilla pallevante med skinande päls, stick och fjäska för någon annan. Men jag tror inte att det var det mannen sa för han sa det med så snäll röst. Mixed messages liksom.

1 comment:

Megingjords Diser kennel said...

Hej. Vilken härlig dag du verkar haft :) och så skoj att du får en ny kompis och syrra till på köpet :)
Kram från din uppfödare
Glöm inte hälsa matte å husse