Monday, May 18, 2009

Bildbevis på min storhet!

Emma värmde upp lite med mig innan vi skulle in i ringen. Bra det... det kan ta ett tag innan man har mig på tråden annars. Men med köttbullar kan jag göra det flesta trick i snabb följd.

Även när det var min tur att sitta och vänta på att få komma upp på bordet var det bäst att underhålla mig så jag inte fick syn på allt roligt som fanns runt omkring. Åskådarna närmast tyckte jag liknade en liten hare där jag satt. Kärt barn har många namn...

Jag blir alltid lite nervös av att befinna mig högt upp. Men jag har ingenting emot att bli klappad och klämd på. Finfina tänder har jag också som jag gärna visar upp.

Efteråt när jag fått min BIR rosett fick det vara nog med uppvisande. Efter hur många bilder som helst så stod jag still en liten sekund när Emma höll mig i ett nätt järngrepp.

På det hela taget så var det kul i början på utställningen men sen blir det långtråkigt när det finns så många hundar omkring en men inte en enda tillåts leka på hela dagen. Jag behöver ha mina dagliga loopar i ilfart på öppna fält för att jag ska trivas. Så jag kommer fortsätta tvärvägra på utställningarna om det inte blir bättre. Tror Emma tvärvägrar också.

3 comments:

Anna Johansson said...

Vad betyder BIR? Att det gått bra? :-)

Emma said...

BIR = Bäst i ras

Anna Johansson said...

Ah! En helt ny värld det här med hundar och givetvis ett helt nytt språk också