Wednesday, October 22, 2008

En badande fladderkänguru

Jag blir smutsig när jag jämt ska vara ute i det höga gräset och springa. Sen brukar jag inte undvika vatten som redan ligger på marken, det är bara när det kommer fallande i droppar på ryggen som det är obehagligt. Att bli badad i varmvatten är väl kanske inte det bästa jag vet heller, men jag luktade tropisk frukt efteråt och min päls blev så mjuk att Emma och Philippe inte kunde sluta klappa mig. Aldrig har jag varit så nära att få sova i sängen med dem.


Det blev bättre sen Emma kom på att en tvättsvamp kanske var skön att bli lite skrubbad med. Vad rätt hon hade! Så länge man inte kliar för mycket på magen... mest ryggen och benen är härligt.
Torkningen med handduk är inga problem. Det tar lite tid bara, även om jag har kort päls.

Nu är jag nog så torr jag kan bli med handduken, men då kom Emma med hårtorken. Jag är inte riktigt lika förtjust i den som Mikkel. Men jag satt ganska så fint i Emmas famn när Philippe torkade ändå.

Annars så håller så på att tappa tänder. Det kan väl vara ok. Men vad som inte är ok är att jag ska bli synad i munnen var och varannan dag (timme känns det som) för att se om det är fler tänder som är lösa eller som har ramlat ut. Jag måste nämligen till veterinären och dra ut de sista mjölktänderna om de inte kommer ut av sig själva inom en månad. Kan få sneda fula tänder och behöver ha tandställning!

För att ge igen för allt gapande och vickande på mina tänder så har jag kommit på att det är mäkta impopulärt att sno godsaker från soffbordet. I lördags stal jag en skumbanan. Hann precis med innan Emma kom på att skålen inte skulle stå på bordet just för att jag skulle rota i den då. Haha! Synd bara att Emmas sjätte sinne sa henne att Philippe inte ätit den där skumbananen utan gick direkt och letade rätt på mig... fick inte tugga alls länge på den, bara bita igenom chokladen lite grann. Igår fick jag chansen igen, jag var ensam i lägenheten några minuter och Philippe hade glömt kvar en skål med nötmix på bordet. Det slank ner illa kvickt, pistagenötter med skal och rostade mandlar med mängder av salt. Gott just då men så här i efterhand så mår jag inte alltför bra i kistan. Får se om jag kommer ihåg det nästa gång!

No comments: