Sunday, October 12, 2008

En superdag i skogen

Igår åkte vi iväg till Nackarpsdalen för att Philippe inte visste om han varit där tidigare och Emma ville så gärna dit och gå lite. Glatt följde jag med, utflykter hör ju helgerna till... och vad roligt det var att springa på ängen längs med hela Nackarpsdalen och sen in på stigarna i skogen runt Odensjön. Inte en sekund går det att vara still, hoppa hoppa hoppa... göra loop runt alla, hoppa hoppa hoppa, bli irriterad för att förste man är för slö och det är för smal stig för att springa om, göra en avstickare in i skogen, hoppa hoppa hoppa.

Matte och husse kämpar intensivt med att få en bra bild där jag ser ut att flyga fram i luften så snabbt jag springer. Men kameran är lite dålig och det är svårt att få mig att springa i slow motion när det är så mycket spännande som händer överallt och så många nya lukter. Bäst att passa på när jag stannar för att tugga pinne.

Mmmm, jag undrar om Odensjön är så djup som de säger.

Morfar var också med och lekte lite med mig under tiden som alla pausade med ärtsoppa och efterföljande fruktstund.

Väl hemkommen till mormor och morfar var jag supertrött, tror att jag gjorde turen tre gånger så lång iom alla mina loopar och extraturer. Det var i alla fall skönt att kura ihop sig i soffan. Emma sa något om att hon satt där först och läste bok, det bekom inte mig märkvärt.

No comments: