Wednesday, September 24, 2008

Emma lär sig sy

Jag har ju ett regntäcke redan men Emma tyckte att det var lite för stort fortfarande. Så när mormors symaskin är inlånad för byxuppläggning så passade hon på att åka till Stoff & Stil och köpa tyg till nytt täcke.

Efter en del trixande var mitt nya täcke klart för provning. Det är väldigt fint med svart regnsskyddande tyg på utsidan och ett mjukt tyg med ränder i marinblått och grönt inuti. Men Emma det är alldeles för litet! Jag är inte så här liten längre!!! Nä, det där får du jobba på innan jag tar på mig igen.

(Emma säger att det finns mer tyg att sy ett större av och ser det första som ett test)

Sen här är ett täcke som jag inte har provat än, lite annan modell med maglappen och inte regnskyddat utan bara till för lite svala kvällar som är nu. Men det är i rätt storlek i alla fall så jag får väl testa det sen när Emma fått dit kardborreband och resår. Tycker ni att den orangea vovven med lila fötter ska få vara med!? Den får ändå inte plats på det andra täcket för där ska det sitta reflexband!

No comments: