Monday, September 29, 2008

Äppelmarknad i Kivik

Det var fortfarande fint väder i söndags, om än väldigt blåsigt. Men Emma och Philippe bestämde sig för att åka med mig på utflykt, sådär som vi brukar göra varje helg för att det är så roligt! Denna gången gick resan till Kivik och äpplemarknaden. Jag är inte så förtjust i äpplen just, skruttar kan vara lite roliga att kasta runt, men det fanns mycket roligt att titta på ändå. Det var något som luktade spännande uppe i krukan men Emma hann inte fotografera mig medan jag stod och luktade som bäst.

Var är jag!? I hörnet!!! Hittade en pinne som var smaskig på vägen tillbaka till parkeringen...

...var tvungen att stanna och tugga lite...

...och tugga lite till...

...och lite till...

...och bara lite till...

Den får följa med! En så fin pinne kan jag inte låta gå förlorad.

Men hur ska jag få in den i bilen!? Philippe hjälp mig, stå inte bara där och skratta!
Sen åkte vi och fikade vid Brösarps backar. Jag fick nosa frolic på marken och när alla människor druckit upp te, äppelmust och cider så tog vi en promenad bland kossorna.

Stora och fina djur det där...

No comments: