Monday, September 29, 2008

Med nosen i sand och smör

I lördags följde jag med Emma och Annika ut till hundfältet i västra hamnen. Det var jättefint väder så vi var där ute hela dagen nästan, med två fikapauser. Jag fick springa runt runt runt runt runt hur mycket jag ville och det fanns en massa hundar där som ville leka med mig. Roligast var dvärgpinschern Tulo och hans mamma Rebell, där snackar vi fina lekkamrater!

Jag var ute vid havet för första gången också. Att bara stå med tassarna i vatten är ok, bada var det alldeles för kallt för, men smaskigast är tången och sanden!

En av fikapauserna innehöll lek med smörpaket... jag fick lite på nosen vilket Emma tyckte var väldigt kul. Jag tyckte inte det var lika roligt när hon torkade bort det och bad mig "fräsa", vad sjutton är det!?

Jag fixar att gå hela balansgången i metall nu, inte fy skam. Annika har så fina naglar att följa så hon behöver inte ens ha godis i handen för att locka upp mig. Annat är det med Emmas skamfilade fingrar.

No comments: