Monday, September 15, 2008

Kanin vs Donki

Emma blev trött på att sy Kanin hela tiden och sen den dessutom började sprida en massa små hårda plastbitar som skulle fylla tassarna så bestämdes det att det skulle köpas in ett nytt mjukdjur till mig. Jag var själv med i affären och fick välja Donki, jag tänkte att om jag bär den med mig genom hela affären så måste de förstå att det är den jag vill ha. Jag fick även en ny blå korg att ha med mig på dagis och när jag är borta.

Jag hörde Emma säga att Kanin såg övergiven ut där den låg så jag var tvungen att testa och tugga lite till på honom för att se så att det verkligen var så att jag gjorde ett uppköp med Donki.

Men det var det... Kanin funderar nu på att, likt en barnsko, bli försilvrad och på så vis förevigad. Jag tror inte att han får igenom sin request för Emma och Philippe är inte såna som håller på med sånt.

Emma försöker lära mig vad en meningsskiljaktighet är för något. Hittills har jag förstått att jag har en halv röst, Philippe en och Emma två. Sen är det något med röstning och att Emma alltid vinner och då måste jag göra som hon vill... fast jag har inte fattat det riktigt än. Effekten är i alla fall att hon blir glad när jag slutar tugga på hennes strumpor.

Jag hittade lite solsken som de varit oschysta nog att gömma bland klädkassar och möbler. Men jag fann trots det en liten spot där jag kunde ligga och få lite värme. Philippe väckte mig, bah.

No comments: