Tuesday, March 17, 2009

Det viner i öronen

Emma passade storebrors lägenhet idag och den ligger perfekt nära hundfältet.

Jag sprang och sprang och sprang. Som en kalv på grönbete sa Emma. Hon blev lite förvånad när jag jagade strandskator rakt igenom vattenpölarna också. Visst blev jag blöt men jag hade ju hamnat så långt efter om jag sprungit runt om. Men jag övervägde alternativen i en sekund innan jag rusade rakt in i vattnet.

Finns det någon att leka med bakom kullen?? De flesta andra hundar är så långsamma. De kan inte leka tafatt på samma sätt som jag. Men precis här träffade jag två dvärgpinschrar i höstas och då blev det leka av!

Brrrrr! Det är lite kallt i vinden när jag tänker efter ändå. 15 m/s får det att vina och dra ordentligt i öronen. De där sköna plusgraderna försvinner snabbt. Vänder ryggen till.

På väg hem en bit in åt land var det inte lika blåsigt. Där hittade jag en pinne som var rolig att tugga på. Ville inte komma in till matte och bli kopplad så det var väl mest därför den var så intressant. Emma tyckte att hennes skugga såg lustig ut där hon stod påpälsad till tänderna, så hon fick vara med på bilden.

No comments: