Thursday, March 5, 2009

Jag lär mig snabbt!

Det kan ju funka att klia utanpå struten ett tag men faktiskt är det lättare att skjuta struten så långt bak som möjligt och sen klia sig mot filten. Här tog jag en konstpaus och stod still och funderade på var det kliade mer.

Matte blev lite orolig när jag i morse fick fnatt och kliade runt som en tok, kunde inte stå still så mycket det kliade. Så det blev ett andra besök hos veterinären denna veckan. Nu tog de ett blodprov för att se om jag har smittats av nån mystifistisk sjukdom. Som vanligt var jag snäll och fick massor med godisbitar från den snälla veterinären efteråt. Sen var det en annan som kallade mig för en positiv hund. Klart jag är! Nyfiken på allt! Dessutom är jag fin i min strut och mitt plåster.

Efter veterinärsbesöket åkte vi till Bulltofta rekreationsområde och gick en lång promenad. Nu är det roligt att vara ute och gå igen och matte är liiiite för långsam för mig. Det här med att gå fint i koppel är inte min grej just nu, det var ju så längesen jag drog att jag förstår inte hur någon kan vara putt på mig om jag drar lite till. :D

No comments: