Tuesday, March 31, 2009

Mot Nackarpsdalen i en rasande fart!

Eftersom det var så fint väder så åkte jag och Emma ut i skogen idag och vandrade. Det var lika härligt som vanligt. Förutom att jag träffade på en häst! Det har jag ju bara gjort en gång tidigare... men då var jag så liten och förstod inte bättre än att vara nyfiken. Nu morrade jag och vägrade gå mot hästen. Först när Emma lyfte upp mig fick jag mod nog att skälla till ordentligt. Vi får öva på det senare i sommar sägs det. Kanske dags för en ny tur ut till Bosarp och hälsa på hästarna där.

Färden norrut längs med 108:an gick i en rasande fart. Plötsligt blev Emma invinkad till kanten av en man i tokigt gul jacka. Vi fick köra in på en liten grusväg och stanna bland alla andra som också hade blivit invinkade. Emma var jättesnäll mot den unge mannen som bad henne blåsa i ett vitt rör tills hon blev röd i huvudet. Han hade dessutom mage att fråga om hon visste varför hon blivit invinkad! Klart att matte har koll på läget... FNYS! Jag skällde ut honom, bäst nu när inte Emma gjorde det. Mannen i blått skrattade och sa att han var van vid att bli utskälld idag. Jag vet inte om det skulle vara ett skämt eller om han inte var riktigt redig i huvudet för jag har minsann inte träffat honom tidigare idag och skällt på honom!

Jaja, Emma konstaterade att det var ju himla skönt att hon hade 1500 kr över så att hon kunde kosta på sig att köra 6 km/h för fort. Men lite moloken såg hon ändå ut när hon kom på att det kanske hade varit bättre att köpa ett par skor för pengarna. Tur att vi köpt ett nytt schampo och kudde till buren åt mig redan!

No comments: