Saturday, March 14, 2009

Svalövsweekend

Egentligen skulle jag och Emma bara på besök över dagen i torsdags men plötsligt så försvann våren och det började snöa rejält. Istället valde vi att sova över i Svalöv och invänta solen och värmen.

Det bästa med att vara hos mormor och morfar är att jag blir så ompysslad. Mormor går upp tidigt på morgonen så jag har någon att hälsa på. Inte helt frivilligt hänger jag med ut på första promenaden. Brukar bara säga hej och sen gå och lägga mig i sängen igen. Antingen hos matte, eller om hon inte är här hos morfar. Vi är alla sjusovare! Niiiice. På bilden har jag i alla fall kommit upp, morfar också. Vi löser sudoku tillsammans. Det gör vi alltid på morgonen. Idag satte jag alla 3orna!

Så här bra spaningsplats har jag absolut inte i Malmö! Härifrån ser jag alla skatorna i trädgården och sen om det händer något spännande på grusgången bakom häcken. Hundar, katter, cyklar och människor... mycket hinner passera och ibland passar jag på att tala om att jag är här. Oftast skrattar alla åt mig och påstår att det är min egen spegelbild. Men det vet jag inte vad det är!

Emma blev trött innan hon började plugga. Jag med.

No comments: